niedziela, 11 grudnia 2011

Pyzy ze "śmietaną" i nutą truskawki

Przepis na pyzy tym razem nie jest mój, pochodzi od koleżanki MAUMAU :) a ja chciałam zaprezentować mój sposób podania tej pyszności. BOSKIE :)

Składniki:
500 g twarogu (z kostki)
4 łyżki maizeny (lub skrobii ziemniaczanej)
1 jajo
pół łyżeczki soli
łyżeczka słodzika w płynie
łyżka otrębów owsianych

moje dodatki:
serek homo odtłuszczony naturalny
słodzik
łyżka stołowa zaprawy do napojów truskawkowej (kaufland, niska zaw. węgli)
łyżeczka dżemu truskawkowego light

Wykonanie:
Twaróg ugniatamy widelcem, dodajemy maizenę, sól, słodzik, jajo i otręby. Wyrabiamy ręką 'ciasto'. Robimy kuleczki wielkości orzecha włoskiego. Pyzy wkładamy do gotującej się osolonej wody. Od momentu wypłynięcia trzymam je na wolnym ogniu ok 1 minutę.
Wyławiamy wszystkie z wody. Porcję pyz polewamy osłodzonym serkiem homo, skrapiamy zaprawą, układamy łyżeczkę dżemu obok. Oczywiście kto się boi tego dżemu light i zaprawy może polać pyzy samym posłodzonym serkiem homo np. z wanilią czy innym aromatem.
Polecam, bo są przepyszne!

4 komentarze:

  1. Wyszły genialnie nawet u takiego beztalencia kulinarnego jak ja. Na prawdę super.

    A tak a'propos to gdzie kupujesz dżem light?

    Pani_Twardowska

    OdpowiedzUsuń
  2. W Lidlu :) Marki Linessa. Na allegro mają też takie całkowicie bez cukru - Schwartau

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Dotsterko. Zrobiłam....przepyszne. Taka prosta rzecz a cieszy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Na jedną dozwoloną porcję wychodzi 1/4 tego przepisu to chyba bardzi mało? Zrobiłabym ale obawiam się, że trudno mi będzie się opanować aby nie zjeść więcej.

    OdpowiedzUsuń