wtorek, 28 lutego 2012

Bajaderka

Co tu dużo mówić. Po prostu niebo w gębie :) i super łatwe. Nie wymaga miksera ani piekarnika, tylko garnek i łyżka :)

Składniki:
6 łyżek otrąb (użyłam owsiane)
słodzik do smaku ( u mnie łyżka w płynie)
czubata łyżeczka kakao
aromat rumowy lub inny
3 łyżki mleka w proszku
1 łyżka wódki
1 szklanka mleka
wiórki kokosa do obtaczania

Wykonanie
Do garnuszka wlewamy mleko, wsypujemy otręby i kakao. Gotujemy na wolnym ogniu cały czas mieszając, trzeba uważać by nie przypalić. Gdy masa mocno zgęstnieje zdejmujemy z gazu i odstawiamy aż przestygnie. Przestudzoną (ale jeszcze ciepłą) masę łączymy z mlekiem w proszku, aromatem i wódką. Masę dzielimy łyżką na 4 porcje. Nakładamy po jednej porcji na talerzyk wysypany obficie kokosem i delikatnie formujemy kulę. Wkładamy do papierowej kokilki lub na talerzyk i odstawiamy do lodówki do schłodzenia (choć i jeszcze ciepła jest pyszna, ale po schłodzeniu będzie mieć bardziej zwartą konsystencję).
Przyjmując że mamy limit 3 łyżki otrębów - dziennie zjeść można 2 szt.
Polecam i życzę smacznego!

10 komentarzy:

  1. wśród Dukanowych słodkości mój absolutny numer 1:D chociaz nie wyszła forma z której można formować kulki to i tak jest przepyszne:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Albo dałaś za mało otrębów, albo nie pozwoliłaś im spęcznieć. Nie ma bata, musi się udać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. bajaderka full wypas ,zrobilam bez wodki i tez wyszly pyszne:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. wodka , worka kokosowe ... to chyba nie dukanowe ...

    OdpowiedzUsuń
  5. można przeciez nie dodawać wódki jak się boisz paru kropel, albo łyżki wiórków kokosowych (w ilości przyprawowej można). Można tez nie robić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O MATKO JAKIE SA PYSZNE !!!!!! Będę je robić bardzo często.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale pychotka, troszkę mi się rozpłaszczyły te kulki, ale zjadłam łyżeczką. Obtoczyłam co prawda nie w wiórkach kokosowych tylko mielonych migdałach bo te miałam w domu, ale i tak pyszne. I potrzeba 5 min na przygotowanie, dziękuję za ten przepuis :)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. cudowne! obtoczyłam w mleku w proszku

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudo. Dzięki ogromne za przepis

    OdpowiedzUsuń
  10. w którym momencie dodać słodzik?

    OdpowiedzUsuń